Ekonomi

Geely, elektrikli araç üreticisi Polestar’ın finansmanını üstlenerek sektörde değişimin sinyalini verdi

Çinli otomobil üreticisi Geely, lüks elektrikli araç markası Polestar (NASDAQ: PSNY )’nin finansman sorumluluğu Volvo Cars’tan. Perşembe günü duyurulan atılım, EV markaları arasında daha geniş bir konsolidasyon eğiliminin göstergesi; bu, Tesla Inc’in on yılın başlarındaki mali başarısının ardından ivme kazanan bir olgu.

Volvo tarafından ana şirketine benzer bir tasarıma sahip lüks bir yan kuruluş olarak işletilen Polestar, mali zorluklarla karşı karşıya kaldı. Marka, 2023 teslimat hedefini tutturamadı ve hisseleri, piyasaya sürüldüğü Haziran 2022’den bu yana %87 düştü. Volvo’nun çoğunluk hissesine sahip olan Geely, başabaş noktasına ulaşmak için 1,3 milyar dolara ihtiyacı olan Polestar’a gerekli mali desteği sağlamaya karar verdi. 2025 için öngörülen nokta.

Elektrikli araç bölümündeki konsolidasyon, kısmen elektrikli araçların geliştirilmesiyle ilgili muazzam maliyetlerden kaynaklanıyor; bu da, zaman içinde zararlara dayanabilecek finansal esnekliğe sahip daha büyük şirketlerin lehine olma eğiliminde. Polestar, Rivian, Fisker, Arrival, Xpeng (NYSE: XPEV) ve Lucid’in hepsi üretimi ve finansmanı artırma konusunda zorluklarla karşılaştı.

Geely’nin Polestar’ı finansal olarak destekleme kararı Salı günü yaptığı açıklamada Polestar tarafından memnuniyetle karşılandı ve Geely, Perşembe günü markaya tam operasyonel ve finansal destek sağlama taahhüdünü doğruladı. Bu esas, Geely Holding’in Volvo Cars’taki hisselerinin azaltılmasını gerektirmeyecek.

Elektrikli araç segmenti, Tesla ve BYD gibi pazar liderlerinin, daha az güçlü rakipleri satış hacimleri ve mali kayıplar konusunda zor seçimlerle karşı karşıya bırakan bir fiyat savaşını yoğunlaştırmasıyla, şu anda artan bir rekabet yaşıyor. Tesla’nın piyasa değeri, Elon Musk’un geçen hafta şirketin büyüme hızının bu yıl yavaşlayacağını açıklamasının ardından önemli bir darbe aldı.

Bu pazar baskılarına yanıt olarak eski otomobil üreticileri stratejilerini değiştiriyor ve elektrikli araç girişimlerini desteklemek için kamu sübvansiyonları arıyor. Örneğin Ford, F-150 Lightning için üretim tahminlerini ayarladı, Stellantis İtalyan hükümetinden ek sübvansiyonlar talep etti ve General Motors, 10 milyar dolarlık hisse de dahil olmak üzere KONUT ve otonom araç harcamalarına daha muhafazakar bir yaklaşım açıkladıktan sonra hisse fiyatlarında artış gördü. geri al .

Otomotiv endüstrisinin konsolidasyon geçmişi vardır; İçten yanmalı motor çağındaki birçok erken girişim ya başarısız oldu ya da daha büyük kuruluşlar tarafından satın alındı. Günümüzün elektrikli araç pazarı dinamikleri benzer bir modelin ortaya çıkabileceğini gösteriyor; Geely’nin Polestar’ı finanse etmek için yaptığı son hamle, rekabetçi bir ortamda hayatta kalmak ve potansiyel olarak gelişmek için mücadele eden elektrikli araç girişimlerinin olası yolunu örnekliyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu